Odpowiedź jest prosta! Piloty marki Proxima nie są pilotami uniwersalnymi, każdy z pilotów działa tylko z jedną, wybraną drogą radiową.
Przed zakupem warto zorientować się na jakiej częstotliwości ma działać pilot, jakie ma mieć kodowanie oraz kto jest producentem urządzenia, które będzie obsługiwane pilotem. Najpopularniejsze częstotliwości pracy pilotów to 433,92 MHz lub 868 MHz. Jeśli chodzi o system kodowania to występują dwa główne rodzaje; system z kodem stałym oraz system z kodem zmiennym.
W celu zarejestrowania pilota w odbiorniku, należy postępować zgodnie z instrukcją rejestracji pilota producenta odbiornika. Pilot Proxima, aby mógł być zarejestrowany w odbiorniku musi być kompatybilny z systemem odbiornika.
W celu sprawdzenia drogi radiowej danego pilota należy nacisnąć szybko, minimum 10 – krotnie dowolny przycisk pilota. Nadajnik diodą LED, migającą na czerwono wskaże zastosowaną drogę radiową. Z racji mnogości dróg radiowych oferowanych przez firmę Proxima, nadajnik podaje drogę radiową w postaci 3 cyfr zamiast 2, jak miało to miejsce do tej pory. Wymigany numer odpowiada konkretnemu systemowi, który można sprawdzić TUTAJ.
W pilotach marki Proxima poprawny stan naładowania baterii sygnalizuje zielona dioda LED, natomiast czerwona dioda LED, informuje o tym, że bateria pilota jest do wymiany. Użytkownik może w każdej chwili, trzykrotnym naciśnięciem przycisku pilota sprawdzić aktualny stan baterii:
bardzo dobra – trzy zielone błyski diody LED pilota,
dobra – dwa zielone błyski diody LED pilota,
dostateczna – jeden zielony błysk diody LED pilota,
bateria do wymiany – jeden czerwony błysk diody LED.
W technologii Bi:KLIK piloty jedno, dwu, trzy lub czteroprzyciskowe to tak naprawdę dwa piloty danego systemu w jednej obudowie, z wyjątkiem pilota sześcioprzyciskowego, który zastępuje 4 piloty trzyprzyciskowe danego systemu. Pierwszy pilot dostępny jest po pojedynczym kliknięciu (JEDNOKLIK). Natomiast drugi pilot dostępny jest po szybkim, dwukrotnym naciśnięciu przycisku pilota (DWUKLIK).
Piloty marki Proxima ustawione są domyślnie w tryb pracy JEDNOKLIK. Istnieje możliwość zmiany trybu pracy pilota na Bi:KLIK. W tym celu należy nacisnąć szybko, min. 20 – krotnie dowolny przycisk pilota. Ostatnie kliknięcie trzymamy do momentu, aż dioda zacznie świecić kolorem czerwonym. W momencie zaświecenia diody należy niezwłocznie zwolnić przycisk. Miganie diody (2 długie i 4 krótkie błyski – hymn kibica) sygnalizuje poprawną zmianę trybu pracy pilota. Kolejne przeprowadzenie powyższej procedury ponownie zmienia tryb pracy pilota.
HCS to układ scalony amerykańskiej firmy MICROCHIP jest niezwykle popularnym i zarazem chyba jedynym na świecie układzie scalonym, służącym do bezprzewodowego zmiennokodowego zdalnego sterowania (nie licząc kilku odmian tej wersji). Każda transmisja zaczyna się falą startową. Po fali startowej HCS nadaje zwartą grupę 66 bitów informacyjnych identycznych w każdej kolejnej grupie, tak długo, jak trzymamy przycisk. Pierwsze 32 bity zmieniają się zawsze po każdym naciśnięciu przycisku. Kolejne 28 bitów są zawsze stałe dla pilota i tworzą numer seryjny pilota od nr 1 do nr 268 435 456, nadawany podczas programowania przed producenta pilota
Piloty breloczkowe marki Proxima zasilane są następującymi bateriami:
Zasilanie 2 x CR1120 3V: Miękki,
Zasilanie 1 x 32A 9V: Sopel,
Zasilanie CR2032 3V: Oval, Duo, Mini, Mini One, Kwadrat, Trójkąt, Wyłącznik, Podkowa, Banan, Mocny, Klapka, Płaski, S1, S2, S3.
Piloty marki Proxima dają możliwość sterownia różnymi odbiornikami radiowymi, sterownikami bram, oświetleń, rolet oraz innymi urządzeniami kompatybilnymi z wybranym systemem.
W nowej generacji pilotów marki Proxima dostępne jest udogodnienie w postaci buzera. Każde kliknięcie dowolnego przycisku pilota sygnalizowane jest dźwiękowo. W celu wyłączenia buzera należy nacisnąć szybko, 5 – krotnie dowolny przycisk pilota. Piąte kliknięcie należy przytrzymać do momentu zasygnalizowania diodą wyłączenia buzera poprzez hymn kibica. Powtórzenie procedury przywraca poprzednie ustawienie.
Pilot zaczyna wysyłać kod ukrytego przycisku (SEED) po trwającym 30 s, długim naciśnięciu przycisku pilota. Wysłanie SEEDa sygnalizuje dioda LED, migając na czerwono. Miganie jest jednocześnie trzycyfrową informacją o numerze systemu kodowania. W systemach BFT i APRIMATIC pilot zaczyna wysyłać SEEDa również po jednoczesnym naciśnięciu dwóch przycisków (nie dotyczy pilota MINI ONE). Wysłanie SEEDa sygnalizuje dioda LED święcąc światłem stałym. Zapraszamy również do filmu, w którym pokazujemy całą procedurę 🙂
Czynników słabego zasięgu może być wiele, najczęściej spotykanym problemem jest słaba bateria w pilocie. Jeśli zasięg pilota zmniejszał się w perspektywie czasu istnieje duże prawdopodobieństwo, że bateria jest bliska rozładowaniu lub uszkodzona. Kolejnym czynnikiem pogarszającym zasięg mogą być inne urządzenia elektryczne lub elektroniczne. Jeśli bateria pilota okaże się dobra, warto poszukać ewentualnego źródła zakłóceń. W tym celu można wykorzystać Monitor Aktywności Radiowej marki Proxima. Istotnym elementem wpływającym na zasięg jest umiejscowienie odbiornika. Warto pamiętać, aby na drodze nie było żadnych przeszkód mogących ograniczać zasięg pilota.
- Wymień baterię i sprawdź ponownie zasięg pilota. Najczęstszą przyczyną słabego zasięgu pilota jest słaba bateria.
- Wyeliminuj urządzenia zakłócające pracę pilota. Wiele urządzeń, których używasz na co dzień, może wpływać na pracę i zasięg pilota do bramy. Postaraj się o ograniczenie liczby urządzeń, które mogą pracować na podobnej częstotliwości.
- Zastosuj retransmiter wzmacniający zasięg pilota. Proxima posiada szeroki wachlarz retransmiterów, których podstawowym zadaniem jest zwiększenie zasięgu. Retransmiter powtarza radiowo odebrane polecenie z pilota z kodem zmiennym i przesyła je do odbiornika. Na szczególną uwagę zasługuje zestaw Retransmiter SPLIT, który może zwiększyć zasięg nawet o kilkaset metrów, a dzięki różnym wariantom zasilania zestaw SPLIT można zastosować w każdym obiekcie.
Piloty specjalne tworzone są z myślą o stosowaniu ich nawet w najcięższych warunkach. Nadajniki dostępne są w kilkudziesięciu drogach radiowych. W przypadku niektórych pilotów istnieje możliwość personalizacji poprzez wykonanie graweru dowolnego projektu na obudowie nadajnika. Piloty specjalne marki Proxima można wykorzystać m.in. w aucie, w puszce elektrycznej, na ścianie, jak i również na nadgarstku w formie zegarka!
Istnieje kilka możliwości otwierania bramy z samochodu. Możemy podzielić je na ingerujące w elektronikę pojazdu oraz niewymagające ingerencji. Rozwiązania, które nie wymagają ingerencji to np. zastosowanie uchwytu SŁONECZNIK marki Proxima montowanego na osłonie przeciwsłonecznej lub zastosowanie pilota ZAPALNICZKA montowanego w gnieździe zapalniczki. Na szczególną uwagę zasługują rozwiązania ingerujące w elektronikę pojazdu, gdyż są one stworzone w celu jak najwygodniejszej obsługi urządzeń zewnętrznych. Oprócz pilotów posiadających wyprowadzony SWITCH lub SENSOR stworzyliśmy również pilot HB umożliwiający otwieranie bramy poprzez krótkie mignięcie światłami drogowymi.
W celu otwarcia bramy telefonem komórkowym należy zastosować sterownik GSM ECO. Próba połączenia telefonicznego (darmowy CLIP) lub wysyłanie SMSa z hasłem (koszt SMS według taryfy operatora) wywołuje zwarcie przekaźnika w sterowniku, czego efektem jest otwarcie lub zamknięcie bramy. Po więcej informacji zapraszamy do filmu! 🙂
Sterowniki zewnętrzne umożliwiają obsługę urządzeń elektrycznych za pomocą pilotów. Zdecydowana większość sterowników marki PROXIMA jest uniwersalna, co oznacza, że jednocześnie współpracuje z pilotami różnych producentów.
Sterowniki Proxima mogą być zasilane od 12 – 24V AC/DC, bądź 230V AC. Wśród nich znajdują się wersje jedno, dwu, a nawet czterokanałowe, które najczęściej stosowane są jako dodatkowe odbiorniki w napędach bram. Oferowane są także sterowniki dedykowane do oświetlenia żarnikowego, oświetlenia LED oraz sterowniki przeznaczone do rolet.
W zależności od rodzaju oświetlenia zaprojektowaliśmy następujące sterowniki:
LN_LT – sieciowy sterownik radiowy zaprojektowany do załączania oświetlenia LED za pomocą pilota lub przycisku,
LN_L – sieciowy sterownik radiowy zaprojektowany do załączania tradycyjnych żarówek za pomocą pilota lub przycisku,
LN_LT FLASH – sieciowy sterownik dołączany do lampy ostrzegawczej napędu bramy, załącza czasowe oświetlenie podjazdu.
Zestaw HomeCar USA lub EU umożliwia otwieranie bramy systemem samochodowym HomeLink dedykowanym do pojazdów produkowanych na rynek USA lub EU. HomeLink to amerykański pomysł na sterowanie bramą za pomocą pilota umieszczonego w pojeździe. Przyciski pilota HomeLink umieszczone są zwykle na osłonie przeciwsłonecznej kierowcy, są zintegrowane z lusterkiem wstecznym lub znajdują się na konsoli sufitowej. Zestawy składają się z pilota i odbiornika, gdzie pilot przekazuje kody przyciskom wbudowanym w pojeździe, a odbiornik podłączany jest do centrali danego napędu pod wejście sterujące Open lub Krok Po Kroku.
Karty radiowe marki Proxima to uniwersalne odbiorniki wewnętrzne, które są fizycznie kompatybilne z centralami wiodących producentów automatyki bram. Mimo iż są mechanicznie kompatybilne z danym typem centrali, to mogą współpracować jednocześnie z pilotami różnych producentów. Dostępne są wersje kompatybilne z pilotami działającymi na częstotliwościach 433 MHz lub 868 MHz. Karty radiowe są kompatybilne m.in. z centralami ROGER, CAME, HÖRMANN, NICE, BFT, BENNICA oraz FAAC.
Adaptery kart marki Proxima zamieniają odbiornik wewnętrzny w odbiornik zewnętrzny. Przykładowo, stosując adapter kart FAAC, możliwe jest zastosowanie karty radiowej marki FAAC w napędzie dowolnego, innego producenta. To rozwiązanie daje możliwość sterowania napędami różnych producentów jednym pilotem.
W celu załączania i wyłączania urządzeń elektrycznych, w szczególności bram wjazdowych zgodnie z harmonogramem tygodniowym należy zastosować kontroler KALENDARZ marki Proxima. Każdego dnia tygodnia oraz w dni wolne oznaczone przez użytkownika, Kontroler może realizować jeden z dwóch harmonogramów, Kalendarz Godzinowy i Kalendarz Astro, zawierające niezależne plany dzienne dla każdego dnia tygodnia i jeden plan dzienny dla dni wolnych. Kliknij, aby dowiedzieć się więcej o produkcie!
W standardowych pilotach breloczkowych marki Proxima nie ma możliwości ustawienia PINu. W tym celu powstały specjalne piloty marki Proxima, PIN PILOT i PILOT PO PINIE.
PIN PILOT umożliwia wysyłanie sześciu różnych rozkazów:
– trzy rozkazy wysyłane po zwykłym naciśnięciu przycisku górnego – dolnego – obu,
– trzy rozkazy wysyłane po wcześniejszym wprowadzeniu PINu.
PILOT PO PINIE wysyła rozkaz dopiero po wprowadzeniu PINu.
Zabezpieczenia bram to jeden z istotniejszych elementów automatyki bramowej. Oprócz standardowych rozwiązań takich jak fotokomórki czy lampy sygnalizacyjne Proxima przygotowała również nietypowe rozwiązania zabezpieczające. Jednym z rozwiązań jest zestaw składający się z krawędziowej listy rezystancyjnej oraz bramowego kontrolera czujników ruchomych. W przypadku ściśnięcia gumowego profilu zamontowanego na ruchomej krawędzi bramy, wysyłany jest sygnał, który następnie zatrzyma lub zmieni kierunek ruchu bramy. Kolejnym rozwiązaniem stosowanym szczególnie na osiedlach jest Magnetorezystancyjny Detektor Pojazdów. Detektor zastępuje standardową, klasyczną pętlę indukcyjną. Wykorzystując technologię trójosiową (X, Y, Z), wykrywa pojazdy w promieniu 1,5 metra.
Fotokomórka jest jednym z istotniejszych elementów automatyki bramowej. Fotokomórka składa się z dwóch elementów: nadajnika i odbiornika. Nadajnik emituje wiązkę światła podczerwonego, która następnie odbierana jest przez odbiornik. Jeśli na drodze między nadajnikiem, a odbiornikiem pojawi się przeszkoda, odbiornik odnotowuje zdarzenie poprzez które np. zatrzyma ruch bramy.
Z racji mnogości urządzeń elektronicznych sterowanych drogą radiową, zarówno w gospodarstwach domowych, jak i w przedsiębiorstwach, coraz większy problem stanowi zasięg pomiędzy pilotami a odbiornikami automatyki bram i rolet. Proxima posiada szeroki wachlarz retransmiterów, których podstawowym zadaniem jest zwiększenie zasięgu. Retransmiter powtarza radiowo odebrane polecenie z pilota z kodem zmiennym i przesyła je do odbiornika.
Listwa rezystancyjna służy do zabezpieczania ruchomych i nieruchomych części krawędzi bramy. Nieznaczne ściśnięcie gumowego profilu na ruchomej krawędzi bramy, może spowodować zatrzymanie lub zmianę kierunku ruchu skrzydła.
MDP to nowoczesny, wykorzystujący czujnik magnetorezytancyjny, detektor pojazdów. Zastępuje tradycyjną pętlę indukcyjną. Posiada sensor wykrywający pojazdy długotrwale zatrzymane i pojazdy w ruchu. Detekcja pojazdów może odbywać się w 3 osiach. Konfiguracja odbywa się za pomocą konfiguratora ekonomicznego (w zestawie) lub konfiguratora LCD (opcja).
Napędy z dopiskiem „R” w nazwie posiadają wbudowany odbiornik, umożliwiający sterowanie za pomocą pilotów breloczkowych, bądź roletowych.