Zakładamy, że czytając ten wpis posiadasz już aktualnie pilot marki Proxima, jeżeli nie posiadasz jeszcze odpowiedniego pilota to przeczytaj poniższe wpisy.


Jeżeli już posiadasz konkretnego pilota to drugą bardzo ważną rzeczą jest informacja do jakiego odbiornika lub napędu będziesz chciał go wgrać. (W zależności od producenta i typu odbiornika napędu procedura programowania może się różnić).

Programowanie w kilku urządzeniach tego samego producenta może przebiegać całkiem inaczej, dlatego musimy znać dokładny model odbiornika.

Pamiętajmy, że piloty programujemy zawsze zgodnie z instrukcją danego napędu lub sterownika, do którego chcemy go wgrać. Niektórzy producenci udostępniają możliwość zaprogramowania pilota bez konieczności dostępu do odbiornika. W takich przypadkach najczęściej do zaprogramowania nowego nadajnika potrzebny jest już pilot powiązany z tym urządzeniem.

Jak zaprogramować pilota Mini do sterownika NM

Procedurę zaczynamy od naciśnięcia i przytrzymania przycisku na płytce sterownika, następnie po usłyszeniu jednego sygnału buzera zwalniamy przycisk na sterowniku.

Od tego momentu przez 10s sterownik czeka na naciśnięcie i zwolnienie przycisku pilota. Skuteczna rejestracja potwierdzana jest pojedynczym (w przypadku pilota SYSTEMOWEGO) lub podwójnym (w przypadku pilota nieSYSTEMOWEGO) sygnałem buzera.

👉
Zapraszamy także na wpis:
Czy da się skopiować pilota do bramy?
proxima programowanie pilota

Udana rejestracja pilota przedłuża czas oczekiwania na rejestrację o kolejne 10s. Zakończenie rejestracji sygnalizowane jest sześciotonową melodią zwaną hymnem kibica.


Naciśnięcie przycisku sterownika przed upływem 10s również kończy procedurę programowania przycisków pilota

proxima programowanie pilota

Podaliśmy przykład programowania pilota do jednego z wielu odbiorników marki Proxima, z racji dużej ilości odbiorników i sposobów ich programowania zapraszamy na nasz kanał youtube.

Jak wspomnieliśmy wyżej sposób programowania może się różnić nawet u tego samego producenta w zależności od modelu sterownika. Nie inaczej ma się sprawa w przypadku naszych sterowników.

👉
O sprawdzaniu systemu pilota dowiesz się we wpisie:
Jak sprawdzić system pilota do bramy?

Jeżeli chodzi o programowanie do sterowników NM, NMX wystarczy, krótkie przytrzymanie przycisku pilota w czasie procedury programowania.

W przypadku sterowników z serii NW będziemy musieli dłużej przytrzymać przycisk pilota do momentu potwierdzenia jego zaprogramowania przez sterownik (w przypadku pilota SYSTEMOWEGO lub podwójnym w przypadku pilota nieSYSTEMOWEGO sygnałem buzera).

Więcej cennych informacji w filmie poniżej.

Podsumowując...

Mamy nadzieje, że wyjaśniliśmy iż w procedurze programowania "pierwsze skrzypce" gra sterownik, dlatego przede wszystkim musimy się kierować jego instrukcją, a nie instrukcją pilota ponieważ to w niego chcemy zaprogramować pilota, a nie odwrotnie.

Pamiętajmy jednak, że nie wszystkie sterowniki pozwalają na bezpośrednie programowanie pilotów. Sterowniki mogą być zabezpieczone PINem lub do ich zaprogramowania potrzebny jest odpowiedni programator z oprogramowaniem.

Występują także wyjątki, gdzie do zaprogramowania nowego pilota wystarczy już nam działający pilot (najczęściej w takich przypadkach kierujemy się instrukcją pilota).

Niestety nie jesteśmy upoważnieni do przedstawiania sposobów programowania innych producentów. Dlatego polecamy wyszukać interesujący Was sposób programowania pilota na stronie danego producenta.

👉
O różnicach pilotów 2-kanałowych oraz 4-kanałowych dowiesz się ze wpisu:
Czym się różni pilot dwukanałowy od czterokanałowego?